Spoedlijn

door System Administrator

De huisarts is doorgaans het eerste aanspreekpunt voor patiënten. Een goede telefonisch bereikbaarheid is dan ook belangrijk. Het is niet toevallig dat zowel het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG), als de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) hun leden aanbevelen een spoedlijn te hebben naast de normale praktijk telefoon.

Uit onderzoek van een aantal jaren geleden bleek dat ruim 80% van de huisartsen die aan het onderzoek deelnamen een spoedlijn hadden.

Van de telefoontjes naar deze lijnen, werd tijdens dit onderzoek 90% binnen de 30 seconden aangenomen.

Spoedlijnen met meerdere artsen

Spoedlijnen worden vaak gebruikt door groepen artsen binnen één of zelfs meerdere praktijken. Zo kunnen bellers ten allen tijde via 1 centraal spoednummer altijd een dienstdoende arts bereiken.

Hoe werkt een spoedlijn

Een spoedlijn nummer is eigenlijk een virtueel nummer. Dat wil zeggen dat telefoontjes van bellers naar dit nummer eerst op ons platform terechtkomen. Ons Interactive Voice Response (IVR) systeem verbindt dan het gesprek automatisch door met de dienstdoende, beschikbare arts.

Welke arts dienst heeft kunt u op een aantal manieren bijhouden. Zo kunt u bijvoorbeeld met een eenvoudige kalender werken, waarbij op basis van dag en tijd bepaalt wordt welke arts op het moment van het gesprek dienst heeft. U vult deze kalender eenmalig of periodiek in.

Een flexibeler en modernere opzet maakt gebruik van onze Medewerker beschikbaarheid functionaliteit in combinatie met onze IVR. In dit geval markeren artsen zichzelf aan het begin van de dienst als 'beschikbaar' en vervolgens aan het eind van de dienst als 'afwezig'. Dit doen zij eenvoudig via ons online portaal medewerker.belfabriek.nl of via de Medewerker app voor iOS en Android telefoons en tabletten.

Het grote voordeel van deze laatste setup is de extreme flexibiliteit. Een wijziging in het schema is niet meer dan het inloggen of uitloggen van een arts.

Voordelen van een spoedlijn bij de Belfabriek 

Om gebruik te maken van onze Medewerker beschikbaarheid functionaliteit hoeft u geen software te installeren, geen handleidingen te lezen of nieuwe dingen te leren. Het gebruik van de online of app interface is intuitief, u kunt direct aan de slag.

De Belfabriek is de enige servicenummer aanbieder in Nederland die deze functionaliteit aanbiedt.

Voor beide systemen kennen wij inmiddels vele tevreden gebruikers.

Meer weten

Wilt u meer weten over het opzetten en onderhouden van uw eigen spoedlijn, of wilt u uw bestaande lijn bij de Belfabriek onderbrengen, neemt u dan gerust contact met ons op. U kunt ons bereiken via e-mail op klantenservice@belfabriek.nl en op ons gratis telefoonnummer 0800-235 3227. Wij zitten op werkdagen van 8:30 tot 17:30 uur voor u klaar.



 


Hoe hebben we het gedaan?