Herhaalreceptenlijn

door System Administrator

Veel artsen en apothekers bieden een herhaalreceptenlijn aan. Deze lijnen ontlasten het spreekuur en de gewone telefoondienst waardoor de telefonische bereikbaarheid van artsenpraktijk en apotheek wordt verbetert. 

Patiënten bellen een herhaalreceptenlijn en worden vriendelijk welkom geheten door het Interactive Voice Response (IVR) systeem.  De beller wordt dan gevraagd om de naam, geboortedatum, de namen en dosering van de medicijnen en eventueel de apotheek in te spreken.

De IVR neemt de antwoorden van de beller op en mailt die door naar de arts. Op vaste tijden van de dag luistert een assistente de opnames terug, accordeert de aanvragen en geeft die door aan de apotheek die de medicijnen voorbereidt. De patiënt kan daarna de medicijnen, vaak al binnen 1 werkdag, afhalen.

Voor de apotheek heeft deze spreiding van herhaalrecepten het voordeel dat wachttijden in de apotheek korter worden.

Bijkomend voordeel voor de patiënt is dat de automatische herhaalreceptenlijn 24 uur per dag, 7 dagen per week werkt. 

Meer weten

Wilt u meer weten over het opzetten van uw eigen herhaalreceptenlijn, neemt u dan gerust contact met ons op via e-mail klantenservice@belfabriek.nl of op ons gratis telefoonnummer 0800-235 3227.




Hoe hebben we het gedaan?