Calamiteitenlijn

Geüpdatet 3 months ago door System Administrator

Calamiteitenlijnen worden gebruikt om informatie over calamiteiten te verzamelen en te verspreiden. Door slim gebruikt te maken van de intelligentie van een Interactive Voice Response (IVR) systeem, kunnen deze diensten sterk gestroomlijnd worden, waardoor het personeel ontlast wordt en de dienstverlening verbetert.

Calamiteiten doorgeven

Afhankelijk van de relatie van uw organisatie met de beller, kunnen bellers zich met speciale codes identificeren of door middel van hun postcode of netnummer aangeven in welk gebied zij zich bevinden.

Zij krijgen vervolgens de mogelijkheid een nieuwe calamiteit te melden door een bericht in te spreken.

Deze opname wordt naar u verzonden via e-mail en eventueel kunnen wij SMSen sturen om aan te geven dat een nieuwe calamiteit gemeld is.

Calamiteiten informatie afluisteren

Bij calamiteiten worden telefonische medewerkers doorgaans overspoelt met bellers die dezelfde vragen hebben. "Is deze calamiteit bekend?", "Wordt hier al wat aan gedaan?" en "Wanneer verwachten jullie dat het verholpen is?" zijn daarbij de meest voorkomende.

Met behulp van een slim ontworpen keuzemenu en een paar ingesproken meldteksten, kunt u deze informatie aan uw bellers verstrekken, en toch uw telefonische medewerkers beschikbaar houden voor andere gevallen.

Heeft u een lijst van telefoonnummers van alle klanten die van een calamiteit op de hoogte gebracht moeten worden, dan kunnen wij ook onze spraakcomputer uw klanten laten bellen en een vooraf ingesproken boodschap laten afspelen. Zo kunt u geautomatiseerd toch grote aantallen klanten persoonlijk op de hoogte brengen.

Meer weten

Wilt u meer weten over het opzetten van een calamiteitenlijn of wilt weten wat de mogelijkheden zijn om uw bestaande lijn bij de Belfabriek onder te brengen, neemt u dan gerust contact met ons op. U kunt ons e-mailen op klantenservice@belfabriek.nl of telefonisch bereiken op werkdagen van 8:30 tot 17:30 uur. 


Hoe hebben we het gedaan?