Een netnummer routering activeren

door System Administrator

Bij een Netnummer routering worden binnenkomende gesprekken doorverbonden op basis van — de naam zegt het al —  het netnummer van de beller.

Heeft u een Netnummer routering ingesteld, dan wordt de beller geheel automatisch doorverbonden met uw dichtstbijzijnde filiaal of medewerker, zonder dat de beller daar iets voor hoeft te doen of er zelfs maar iets van merkt.

Wanneer kunt u een Netnummer routering gebruiken

De Netnummer routering is ideaal wanneer u meerdere filialen verspreidt over het hele land hebt en u wilt beller altijd automatisch doorverbinden met uw dichtstbijzijnde filiaal of medewerker.

Een goed voorbeeld is een organisatie met filialen of afdelingen in alle grotere steden. Met één nummer is de hele organisatie perfect bereikbaar, en door gebruik te maken van een Netnummer routering worden bellers automatisch verbonden met het filiaal in hun regio.

Heeft u meerdere filialen binnen één regio, dan is de Postcode routering wellicht een goede oplossing voor u.

Verschil met Postcode routering

Het verschil met de Postcode routering functie is dat bij Postcode routering het doorverbinden gebeurt op basis van de 4 cijfers van de postcode van de beller. De beller moet deze eerst intypen, waarna het gesprek wordt doorverbonden.

Groot voordeel van de Postcode routering is dat u bellers altijd naar het dichtstbijzijnde filiaal kunt doorverbinden, ook wanneer u meerder filialen binnen één regio hebt.

Netnummer Routering activeren

Als klant van de Belfabriek is het inschakelen van een Netnummer routering uiterst eenvoudig.

U kunt dit online doen via ons Mijn Belfabriek dashboard of via de Belfabriek app voor iOS en Android.

Op de Nummerinstellingen pagina scrollt u naar beneden tot u de Netnummer routering optie ziet. U schakelt deze optie eenvoudig in of uit met de aan-uitknop.

Eén van onze medewerkers zal contact met u opnemen om de routering met u door te nemen. U kunt ook zelf al dit excel-sheet invullen, waarin u aangeeft welke netnummers naar welk telefoonnummer moeten worden doorverbonden. U doet dat eenmalig en heeft er daarna geen omkijken meer naar.

De beller wordt daarna automatisch doorgeschakeld naar het juiste filiaal of de juiste medewerker.




Hoe hebben we het gedaan?